Månadsmöte

I Åstorps Fotoklubb träffas man en till två gånger i månaden, lite få träffar men vi har ingen egen lokal.

Det brukar vara tisdagar i jämna veckor, med uppehåll för sommaren.

Vi har ett "huvudmöte" i månaden och ett "extramöte".

Huvudmötet är kl. 18.30 medan extramötet är kl. 16.30 men kan variera med tiderna.

Vi tävlar mycket i vår klubb.

Varje månad har ett tävlingsmotto där vi lämnar in passande svartvita bilder (som är tillverkade i mörkrummet, eller digitala) och färg på papper.

Fyra gånger om året lämnar vi även in DIA och Udda teknik utan tävlingsmotto.

En liten startavgift tas ut vid inlämning av bilderna.

Vi är både analoga och digitala i vår klubb, vi hälsar alla nya medlemmar välkomna.

På mötena går vi igenom månadens post, rapporter, m.m.

Vi tittar på resultaten av föregående månadstävling som har blivit bedömda av en klubb någonstans i vårt avlånga land.

Ibland är det kul med kritik och kommentarer ibland inte, men så är det med bilder och jury.

Olika tycke och smak.

Vi brukar avsluta med ett bildspel som antingen en medlem visar (kan t.ex vara "nitrullen") eller en inbjuden gäst.

Vi har även en fikapaus under kvällen, där den egna medhavda "fikakorgen" avnjuts.

Andra aktiviteter förekommer också på våra träffar.

Utöver våra egna fotoutflykter så arrangerar klubben en vårutflykt och en höstutflykt, då tar vi kameran och fikakorgen med oss och sticker på upptäcktsfärd

Det kan vara i närområdet eller upp till ett par timmars resväg.

Vi samordnar transporter med alla som vill följa med (klubbens medlemmar).

Vi har också fotomaraton tillsammans med Höganäs och Örkelljunga fotoklubbar.

En tävling där man tar ett visst antal bilder med olika tävlingsmotto.

Tävlingsmottona skall fotograferas i rätt ordning och inom tidsangivelsen.

Här främjas gemenskapen, både vid frukost och lunchbordet samt vid den avslutande kaffekoppen efter tävlandet.

Medlemsavgiften är 175:-.

För den får du vara med om allt som jag har skrivit om dessutom får du möjligheten till att använda vårt mörkrum.

Du kan även lämna in bilder till andra tävlingar där man måste vara ansluten till en fotoklubb tex. Kretsfoto,Skånefoto mm.

Tycker ni detta låter intressant?

Kontakta oss mail02.gif